Ενώ υπάρχουν πολλές εταιρίες κατασκευής ιστοσελίδων, δημιουργικά γραφεία και επαγγελματίες web designers οι οποίοι κάνουν πολύ καλή δουλειά στο να κατασκευάσουν ένα πρωτότυπο site, ελάχιστες και ελάχιστοι έχουν τις γνώσεις να συνδυάσουν το Web Design με το SEO και να σας βοηθήσουν να ξεκινήσετε με τα πρώτα βήματα της προώθησης της ιστοσελίδας σας στις μηχανές αναζήτησης.
Έτσι οι περισσότερες εταιρείες web design σας προτείνουν συνήθως εύκολες αλλά δαπανηρές λύσεις και χωρίς κάποιο αποτελέσμα πολλές φορές όπως η διαφήμιση στη Google, στο Facebook, η καταχώριση στον Χρυσό Οδηγό και διάφορα άλλα πράγματα που δεν έχουν να κάνουν καμία σχέση με το πως θα ανέβει η ιστοσελίδα σας.
Αυτό το μικρό χάσμα θα γεφυρώσουμε σήμερα σε αυτό το άρθρο.
Αν δεν έχετε ιδέα για το τι πρέπει να κάνετε για να ανέβει το site σας στις μηχανές αναζήτησης, τότε θα πρέπει σίγουρα να διαβάσετε παρακάτω.
Είμαι σίγουρος ότι θα εκπλαγείτε από αυτά που θα μάθετε και θα καταλάβετε.
Οι πρώτες 30 ημέρες μετά το λανσάρισμα της ιστοσελίδας σας.
Οι πρώτες 30 ημέρες είναι πολύ σημαντικές για το επιτυχή λανσάρισμα της ιστοσελίδα σας και θα πρέπει οπωσδήποτε να δουλέψετε σκληρότερα από πριν.Η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης, το SEO είναι μια διαδικασία εξαιρετικά ενεργητική και όχι παθητική και θα πρέπει μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα να κάνετε πάρα πολλά πράγματα.
Και ενώ οι περισσότεροι έχουν φτιάξει ένα site και το αφήνουν να πάει μόνο του για να βρει το δρόμο του στις μηχανές αναζήτησης, οι βασικότεροι παίκτες και ανταγωνιστές σας κάνουν υπερβολικά πολύ δουλειά στο SEΟ με αποτέλεσμα να μην τους φτάσετε ποτέ.
Αντί λοιπόν να μειώσετε το χάσμα ανάμεσα στον πρώτο στη Google με εσάς, το αυξάνετε περισσότερο.
Άμα θέλετε η ιστοσελίδα σας να μην δει ποτέ την πρώτη σελίδα της Google, αράξτε και πιείτε καφέ.
Αφήστε τα adwords να σας φέρουν κανένα πελάτη και μην πάτε ποτέ σε κάποιο SEO agency για να σχεδιάσετε μαζί τι χρειάζεται να κάνετε για να ανέβει το site σας.
Για να σας βοηθήσω περισσότερο, σας δίνω αυτή την λίστα ενεργειών SEO που θα πρέπει να γίνουν στις πρώτες 30 ημέρες.
SEO checklist
1. Θα πρέπει να έχετε για κάθε λέξη κλειδί και μια σελίδα στο site σας.Τα urls της ιστοσελίδας σας θα πρέπει να έχουν τη λέξη κλειδί και να είναι γραμμένα στα λατινικά.
2. Κάθε σελίδα θα πρέπει να είναι 300 λέξεις τουλάχιστον με κείμενο, βίντεο και φωτογραφίες.
Οι φωτογραφίες θα πρέπει να έχουν την λέξη κλειδί στο εναλλακτικό κείμενο. Προσπαθείστε να γράψετε χρήσιμο περιεχόμενο και να έχετε για κάθε σελίδα τουλάχιστον 300 λέξεις με ιδανικό τις 500 έως τις 2.000 λέξεις.
3. Θα πρέπει να έχετε καταχωρίσει το sitemap σας στη Google.
Είναι πολύ απλό να το κάνετε αυτό, αφού γραφτείτε στα Google Webmasters Tools.
Συνήθως ο σύνδεσμος του sitemap είναι της μορφής sitemap.xml.
Για τα sites που είναι φτιαγμένα σε WordPress, υπάρχει το πρόσθετο Yoast SEO το οποίο σας δίνει διάφορα sitemaps, περισσότερα από ένα για καλύτερη, ταχύτερη και βαθύτερη ταξινόμηση στη Google και στις βασικότερες μηχανές αναζήτησης.
4. Κάντε ping το site σας.
Με το ping καλείτε τις αράχνες των μηχανών αναζήτησης για να ανιχνεύσουν την ιστοσελίδα σας και τα links που έχει αυτή.
Τρεις δωρεάν και πολύ καλές υπηρεσίες ping είναι οι παρακάτω:
• Feed Shark, με περισσότερες από 60 services εντελώς δωρεάν.
• PingMyLinks.com με περισσότερες από 1288 Update Services.
5. Καταχωρίστε το NAP σας σε όλους τους επαγγελματικούς καταλόγους.
Μπορείτε να καταχωρήσετε το NAP σας στο τοπικό εμπορικό επιμελητήριο, στον χρυσό οδηγό και σε όλους τους επαγγελματικούς καταλόγους.
Το NAP σημαίνει τα τρία παρακάτω πράγματα:
• Name όπου το όνομα της επιχείρησης σας.
• Address όπου η διεύθυνση λειτουργίας σας.
• Phone Number και ο αριθμός επικοινωνίας για πελάτες.
Το κλειδί της επιτυχίας είναι η συνέπεια και η συνοχή. Η χρήση του NAP θα πρέπει να είναι καθολική εάν στοχεύουμε αποκλειστικά και μόνο στο τοπικό SEO και θα πρέπει να το συμπεριλάβουμε σε όλες τις σελίδες ή στο sidebar ή στο υποσέλιδο της ιστοσελίδας μας.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Όταν λέμε συνοχή στο NAP εννοούμε ότι θα πρέπει το NAP μας να είναι παντού το ίδιο ασχέτως άμα μας δίνει backlink πίσω στο site γιατί έτσι η Google καταλαβαίνει ότι πρόκειται για την ίδια επιχείρηση και μας πιάνει το NAP σαν backlink ως citation ή παραπομπή.
Υπάρχουν διάφοροι επαγγελματικοί κατάλογοι, εθνικοί, Ευρωπαϊκοί ή τοπικοί. Καλό θα ήταν να είμαστε σε όλους και σε όλα τα κλαδικά sites.
6. Καταχωρίστε το NAP σας στο Google For Business.
Για να μπορέσει η Google να αναγνωρίσει και να συσχετίσει το NAP σας, θα πρέπει να το καταχωρήσετε στο Google For Business.
H Google έχει αρχίσει να δίνει όλο και μεγαλύτερη αξία στο τοπικό SEO και έτσι καλό θα ήτανε να εκμεταλλευτείτε στο έπακρο όλες τις νέες δυνατότητες αναζήτησης που σας δίνει η Google.
Το τοπικό SEO προβλέπεται να έχει μεγαλύτερη αξία και άνοδο στα προσεχή χρόνια και έτσι, θα πρέπει να φαίνεστε παντού.
7. Ανοίξτε λογαριασμό σε όλα τα social media.
Τα social media είναι ο ασφαλέστερος τρόπος και ο λιγότερο βαρετός για να χτυπήσετε την πρώτη σελίδα της Google.
Σε πολλούς έχει λάθος επικρατήσει η ιδέα ότι τα social media δεν είναι backlinks, όμως όταν φτιάχνετε μια σελίδα στο Facebook, σας ζητάει και το link της ιστοσελίδας σας, οπότε έχετε πάρει αυτομάτως ένα backlink προς το site σας από μια ιστοσελίδα που έχει πολύ υψηλό domain authority και αξιολογείτε ως ποιοτική από τις μηχανές αναζήτησης.
Με τον ίδιο τρόπο θα πρέπει να καταχωρηθείτε και να δημιουργήσετε πλήρης προφίλ σε όλα τα γνωστά και άγνωστα social media του πλανήτη:
• Blogger
• Google Plus
• YouTube
Μπορείτε να δείτε μια πλήρη λίστα εδώ από τα σημαντικότερα social media σήμερα για να δημιουργήσετε και εκεί την ηλεκτρονική σας παρουσία.
Το ξέρω ότι σας βάζω πολύ δουλειά, αλλά ποιος ότι δεν χρειάζεται δουλίτσα για να βγείτε στην πρώτη σελίδα της Google...;;;
8. Δημιουργήστε ποιοτικά backlinks σε τρίτα sites.
Ξεκινήστε από τα πιο συναφή sites που υπάρχουν στον χώρο σας με το δικό σας. Άμα υπάρχουν forum που μιλάνε για την επιχείρηση σας ή για το αντικείμενο σας, κάντε λογαριασμό και προφίλ και σε αυτά.
Στη συνέχεια πιάστε όλα τα υπόλοιπα sites που μπορείτε να κερδίσετε backlink.
Δείτε περισσότερα για ευκαιρίες να βρείτε ποιοτικά και σωστά backlinks.
9. Δημιουργήστε μερικά εσωτερικά backlinks με τη λέξη κλειδί.
Με την ίδια βαρύτητα που μετράει η Google τα εξωτερικά backlinks, με την ίδια βαρύτητα μετράει και τα εσωτερικά backlinks, αυτά δηλαδή που προέρχονται από τις εσωτερικές σελίδες στο site σας.
Κάθε backlink βέβαια έχει τη δική του βαρύτητα και κάθε σελίδα που έχετε στο site σας θα πρέπει να κατευθύνει τον επισκέπτη στην κατάλληλη σελίδα προορισμό. Αυτό γίνεται για να ανεβάσετε τη συγκεκριμένη σελίδα προορισμού στη Google, αλλά και αυξήσετε τα backlinks που δείχνουν προς τη συγκεκριμένη σελίδα.
Με αυτό τον τρόπο δείχνετε στις μηχανές αναζήτησης ποια ή ποιες είναι οι σημαντικές σελίδες μέσα στο site σας.
10. Κάντε 5.000 φίλους στο Google Plus και 5.000 followers στο Twitter.
Αν και στο Google Plus δεν κάνετε φίλους αλλά followers όπως και στο twitter με αμφίδρομη σχέση, είναι και τα δύο social media πολύ σημαντικά για να δώσετε ένα ισχυρό σήμα στις μηχανές αναζήτησης ότι είστε μια ιστοσελίδα περί οπής.
Η καλλιέργεια των προφίλ σας στα social media θα σας βοηθήσει μακροπρόθεσμα να φτιάξετε μια μεγάλη δεξαμενή ακολούθων οι οποίοι θα κάνουν like, retweet και plus και θα σας βοηθήσουν να γίνεται γνωστοί.
11. Δημοσιεύστε τις σελίδες και τα άρθρα από το site σας στα social media.
Στη συνέχεια, αφού έχετε καλλιεργήσει τα σημαντικότερα προφίλ σας και κάνατε κάποιους φίλους ή ακολούθους, ήρθε η ώρα να κοινοποιήσετε τις σελίδες και τα άρθρα σας σε αυτά. Ξεκινήστε με το να κάνετε 10 δημοσιεύσεις την ημέρα.
Άμα το site σας έχει 100 σελίδες, σε δέκα μέρες θα έχετε κοινοποιήσει τις περισσότερες ή όλες.
12. Γράψτε τουλάχιστον ένα άρθρο την εβδομάδα.
Το ιδανικό στην αρχή είναι να γράψετε περισσότερα από 2 άρθρα την εβδομάδα σχετικά με το αντικείμενο σας που θα πρέπει να περιέχουν τις λέξεις κλειδιά που θέλετε να προωθήσετε στις μηχανές αναζήτησης αλλά να παρέχουν και χρήσιμες ή πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με αυτό που ψάχνουν να βρουν οι υποψήφιοι πελάτες σας.
Κάθε άρθρο σας θα πρέπει να εξυπηρετεί ένα διπλό σκοπό: να στοχεύσει τις λέξεις κλειδιά αλλά και να προσελκύει νέους πελάτες.
Δείτε περισσότερα για το πως θα πρέπει να γράφετε για το ίντερνετ.
13. Στείλτε το πρώτο σας περιοδικό newsletter.
Μην μπερδεύετε φίλοι μου τον όρο περιοδικό που χρησιμοποίησα με τα περιοδικά. Εννοώ περιοδικό γιατί θα πρέπει να στέλνετε με κάποια περιοδικότητα τα email σας στους υποψήφιους πελάτες σας.
Αυτό προϋποθέτει ότι θα πρέπει να έχετε κάποια λίστα με τα email των υποψήφιων πελατών σας και κάποια φόρμα εγγραφής.
Θα πρέπει να ξεκινήσετε με το email marketing και με το να συλλέγετε τα email των υποψήφιων πελατών σας από την ημέρα 1 που έχετε λανσάρει την ιστοσελίδα σας και όχι μετά από τρεις μήνες.
Το ιδανικότερο είναι να στέλνετε ένα email την εβδομάδα το οποίο θα γράφετε και θα κοινοποιείτε στην ιστοσελίδα σας.
Δηλαδή θα πρέπει κάθε εβδομάδα να γράφετε τουλάχιστον ένα προωθητικό άρθρο το οποίο θα στέλνετε στο email των πελατών σας μέσο κάποιας υπηρεσίας email marketing.
Μια πολύ καλή υπηρεσία για αρχή είναι το mailchimp, αλλά υπάρχουν και αρκετές άλλες αξιόπιστες υπηρεσίες email marketing που είναι πολύ καλές.
14. Τέλος θα πρέπει να αποκτήσετε ένα πρόγραμμα για να ελέγχετε τις θέσεις σας.
Για να δείτε αντικειμενικά σε ποια θέση βρίσκετε το site σας με τις λέξεις κλειδιά που επιθυμείτε, θα πρέπει να έχετε κάποιο λογισμικό (seo ranking software) που θα βρίσκει αντικειμενικά τις θέσεις που έχει καταλάβει η ιστοσελίδα σας από τον πρώτο κιόλας μήνα.
Το εργαλείο SEO που σας συστήνω για αυτή τη δουλειά λέγεται cuterank και προσφέρεται σε δύο εκδόσεις, σε δωρεάν και σε premium έναντι ενός μικρού τιμήματος.
Με αυτό το εργαλείο θα μπορέσετε να καταγράψετε τις θέσεις που έχετε σήμερα στις μηχανές αναζήτησης και να δείτε άμα ανεβαίνετε ή πέφτετε κάθε μήνα με τις κινήσεις και τις ενέργειες SEO που κάνετε κάθε μήνα.
Θα μπορέσετε δηλαδή να μετρήσετε την πρόοδο σας στην κατάκτηση της πρώτης θέσης στη Google και θα μπορέσετε να αξιολογήσετε το τι πρέπει ή το τι δεν πρέπει να κάνετε.
To SEO είναι μαραθώνιος.
Το SEO είναι ένας μαραθώνιος όπως και όλες οι επιχειρήσεις και θα πρέπει να συνεχίσετε τις προσπάθειες σας και να βελτιώσετε την στρατηγική σας ακόμα και αν δεν βλέπετε κάποια απτά αποτελέσματα στον πρώτο μήνα.Θα χρειαστείτε τουλάχιστον έξι μήνες συνεχής και επαγγελματικής εργασίας στο SEO με το να γράφετε άρθρα, να δημιουργείτε backlinks, να στέλνετε newsletters και να ανοίγετε προφίλ σε forums, Web 2.0 και social media μέχρι να φτάσετε να κατακτήσετε τις θέσεις που θέλετε στις μηχανές αναζήτησης.
Δεν θα πρέπει ποτέ να τα παρατήσετε, να κάνετε κοιλιά και θα πρέπει γρήγορα να ξεπεράσετε την καμπύλη απογοήτευσης στο SEO.
Άμα πιστεύετε ότι δεν έχετε το χρόνο ή θα χρειαστείτε επαγγελματική δουλειά στο SEO, μην διστάσετε να ζητήσετε τη βοήθεια ενός ειδικού στο αντικείμενο, μπορείτε να επιλέξετε μία από τις υπηρεσίες SEO ή να επικοινωνήσετε μαζί μας.
Σας εύχομαι καλή επιτυχία ! ! !
I am thankful for this blog to gave me much knowledge regarding my area of work. I also want to make some addition on this platform which must be in knowledge of people who really in need. Thanks.
ΑπάντησηΔιαγραφήRegards: I am thankful for this blog to gave me much knowledge regarding my area of work. I also want to make some addition on this platform which must be in knowledge of people who really in need. Thanks.
Thanks for sharing an informative article.
ΑπάντησηΔιαγραφήRegards: "satta matka"
Great things you’ve always shared with us. Just keep writing this kind of posts.
ΑπάντησηΔιαγραφήRegards: Healthhart