Όταν κρίνεις, ή κρίνουν άλλοι για σένα, πιο ειδικοί, ότι έχει φτάσει η στιγμή, τότε το σημαντικότερο πράγμα είναι να βρεις αυτόν που θα κάνει τη δουλειά για σένα.
Και όχι, δε θα φέρει τον τίτλο Social Media Guru, Social Media Ninja, expert, awesome, king κ.τ.λ., ούτε θα έρθει στο ραντεβού με μπέρτα.
Αν δεις κάτι από όλα αυτά να συμβαίνει, τότε σίγουρα έχεις κάνει κάποιο λάθος γιατί τα πράγματα είναι πιο απλά απ’ όσο νομίζεις.
Διάβασε παρακάτω τέσσερα βασικά ερωτήματα στα οποία πρέπει ν’ απαντήσεις πριν αρχίσεις να ψάχνεις για το κατάλληλο Digital Agency.
1. Σε ποιο σημείο βρίσκεται η επιχείρηση, τι θέλεις να επιτύχεις και πόσο γρήγορα; Το σημείο και τη γενικότερη κατάσταση της επιχείρησης που διαχειρίζεσαι θα πρέπει να το γνωρίζεις. Έστω και τα βασικά.
Στα υπόλοιπα θα σε βοηθήσει το Digital Agency, εμβαθύνοντας στα δεδομένα και εξάγοντας στοιχεία για μια ολοκληρωμένη ανάλυση κατάστασης. Αν δεν έχεις ιδέα που πας, τι θέλεις να επιτύχεις και για ποιο λόγο θες να συμμετάσχεις σε αυτά τα διαδικτυακά κανάλια επικοινωνίας, σίγουρα κάποιος λόγος θα υπάρχει που δεν ξέρεις και σίγουρα δεκάδες λόγοι για να συμμετάσχεις.
Αν δεν έχεις προηγούμενη παρουσία σε κανένα κοινωνικό δίκτυο, τότε θα πρέπει να έχεις υπομονή γιατί θα χρειαστεί περισσότερος χρόνος για ν’ αρχίσεις να βλέπεις αποτελέσματα.
Είναι λογικό ότι επιχειρήσεις οι οποίες ήδη διαθέτουν μία έστω και απλή παρουσία στα Social Media θα είναι ευκολότερο να δουν αποτελέσματα.
Ο χρόνος δε για τα επιθυμητά αποτελέσματα αυξάνεται εκθετικά για τις εταιρείες που φέρουν ένα ήδη αναγνωρισμένο brand.
Έχει παρατηρηθεί ότι απαιτείται τουλάχιστον χρονικό διάστημα έξι μηνών, έως ότου η συνεργασία σας με το Digital Agency να γίνει πιο ομαλή και τα αποτελέσματα να ξεκινήσουν να είναι πιο εμφανή.
Αν κάποιος σας υποσχεθεί το αντίθετο, τότε είναι μάγος και θα θέλαμε να τον γνωρίσουμε γιατί από παιδιά μας άρεσαν οι μάγοι.
2. Είσαι διατεθειμένος να μάθεις; Υπάρχουν αρκετοί που διαχειρίζονται τα Social Media μόνοι τους είτε λόγω έλλειψης χρημάτων, είτε λόγω άποψης.
Εντάξει, δεν χρειάζεται να έχεις και πτυχίο master για να κάνεις εκεί λίγο Facebook και να γράψεις ένα “Τweet”, αφού στον προσωπικό σου λογαριααμό μια χαρά “Retweet” παίρνεις (θα το συζητήσουμε αυτό μια άλλη φορά).
Το Digital Agency που θα προσλάβεις, εκτός από διαχειριστής των λογαριασμών της επιχείρησής σου στα κοινωνικά δίκτυα, πρέπει να είναι και σύμβουλος, όχι ακινήτων, σύμβουλος με κατεύθυνση στον τομέα των επιχειρήσεων γενικά, και στον τομέα του μάρκετινγκ ειδικά.
Αυτό γιατί θα πρέπει να σου εξηγήσει όλα αυτά τα “έλα μωρέ τώρα τεχνικοί όροι και στατιστικά”.
Εσύ από την πλευρά σου πρέπει να ρωτάς το οτιδήποτε κι αυτός πρέπει από μόνος του να σε βάλει στο νέο αυτό για σένα κόσμο πραγματοποιώντας ένα μικρό σεμινάριο τη φορά.
Ναι, και το Relevance Score πρέπει να καταλάβεις και το Reach.
Γιατί...;;;
Γιατί διαμορφώνουν τη στρατηγική που εφαρμόζεται γαι την επιχείρησή σου.
Και ποιος γνωρίζει την επιχείρησή σου καλύτερα...;;;
Εσύ.
Ποιος γνωρίζει τα Social Media καλύτερα από οποιονδήποτε...;;;
Το Digital Agency.
Άρα τα δύο μέρη αυτά συνεργάζονται.
Ουσιαστικά, ένα μεγάλο μέρος του αποτελέσματος προκύπτει από το επίπεδο συνεργασίας του πελάτη και του Digital Agency.
Οπότε πρέπει να μάθεις.
Αν θεωρείς ότι ο χρόνος και το απαιτούμενο κόστος είναι υπερβολικά, ζήτα μια ανάλυση των εργασιών που πραγματοποιούνται.
Θα εκπλαγείς με το τι εργασίες γίνονται από πίσω για να προκύψει το αποτέλεσμα που βλέπεις εσύ ως τελικός αποδέκτης.
ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ, ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΟΣ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΕΛΑΤΗ ΚΑΙ ΤΟΥ DIGITAL AGENCY.
3. Το Digital Agency που θα προσλάβεις είναι διατεθειμένο να μάθει...;;;
Φυσικά υπάρχουν και αυτοί που τα ξέρουν όλα, όπως και σε όλους τους τομείς, έτσι και εδώ. Αυτού του τύπου “ειδικοί” είναι αυτοί που δε δέχονται διαφορετική γνώμη, δε δέχονται αρνητική απάντηση και γενικά δρουν με τον τρόπο που αυτοί νομίζουν καλύτερο, γιατί όπως είπαμε τα ξέρουν όλα.
Αυτοί ούτε θα σε ρωτήσουν για να μάθουν, ούτε εσύ όμως θα μάθεις οποιοδήποτε αποτέλεσμα σε σχέση με την επένδυση που έκανες.
Το Digital Agency θα πρέπει να είναι διατεθημένο να μάθει.
Πρώτον και κύριο γιατί εργάζεται σε ένα αντικείμενο που εξελίσσεται συνεχώς μέρα με τη μέρα.
Δεύτερον, γιατί όπως είπαμε και πριν, πρέπει να μιλάει μαζί σου συνεχώς για να πάρει γνώμες, απόψεις και ιδέες, σκιαγραφώντας με αυτόν τον τρόπο το επιχειρηματικό προφίλ σου.
Και γιατί είναι σημαντικό αυτό...;;;
Γιατί μέσω της κατανόησης του προφίλ αυτού, θα επιτευχθεί η βέλτιστη επικοινωνία ανάμεσα στα δύο μέρη και θα επέλθουν τα μέγιστα αποτελέσματα.
Είπαμε, η επικοινωνία πρέπει να είναι απλή, συνεχής και αμφίδρομη.
4. Πόσο είσαι διατεθειμένος να πληρώσεις...;;;
Όπως καταλαβαίνετε, αυτό το αφήσαμε τελευταίο γιατί είναι και το πιο δύσκολο κομμάτι της διαδικασίας, οπότε θεωρήσαμε ότι θα πρέπει πρώτα να κατανοήσετε κάποιους βασικούς παράγοντες πριν ασχοληθείτε με το οικονομικό σκέλος.
Και αυτό γιατί όπως λένε κάποιοι, το χρήμα σκότωσε τη δημιουργία. Και εδώ πρέπει να σκέφτεστε δημιουργικά.
Το κόστος της συμμετοχής σας στα Social Media είναι κάτι που δεν υπάρχει σε τιμοκατάλογο, δυστυχώς βέβαια γιατί η διαδικασία τιμολόγησης κάθε έργου ξεχωριστά απαιτεί χρόνο.
Θα έχετε παρατηρήσει κατά καιρούς, ειδικά αν έχετε ξεκινήσει ήδη μία έρευνα αγοράς, τους δεκάδες τιμοκαταλόγους που κυκλοφορούν από εταιρεία σε εταιρεία, άλλοι χωρίζοντας τα αποτελέσματα σε τεμάχια, άλλοι με το κιλό, άλλοι με ένα παίρνεις δώρο άλλο ένα.
Οι διαδικασίες τιμολόγησης διαφέρουν και αν λάβουμε υπόψη και τους νέους τρόπους τιμολόγησης που εφευρίσκουν κάποιοι, τότε ίσως και διαφέρουν τόσο που κινούνται εκτός επιστημονικών ορίων.
Η τιμολόγηση των υπηρεσιών αυτών εξαρτάται από πολλούς παράγοντες και αυτό κάνει τη διαδικασία μετρήσιμη μόνο αν ο υπολογισμός γίνεται βάσει των παραγόντων αυτών και μόνο αν γίνεται για κάθε έργο ξεχωριστά.
Μεταβλητές όπως το είδος και το πλήθος των καναλιών επικοινωνίας, η συχνότητα των δημοσιεύσεων, το περιεχόμενο, το κοινό στόχο, το είδος του προϊόντος, καθώς και η συχνότητα επικοινωνίας σας με το Digital Agency καθορίζουν το τελικό κόστος.
Κι αυτά δεν είναι και όλα!
Αυτό άρα που πρέπει να κάνεις, είναι να δώσεις όσες περισσότερες πληροφορίες για το τι θέλεις να κάνεις, πότε, πως και γιατί στο Digital Agency που θα προσεγγίσεις.
Πριν επιλέξεις να ερευνήσεις και πριν ερευνήσεις ν’ αναλύσεις.
Κάνε στον εαυτό σου αυτές τις απλές ερωτήσεις.
Πάρε χαρτί και μολύβι και σημείωσε τις απαντήσεις.
Έτσι, θα δημιουργήσεις μια πρώτη εικόνα για το τι είναι αυτό που αναζητάς.
Έπειτα, προσέγγισε το Digital Agency που κρίνεις καταλληλότερο.
Συζητώντας θα βγάλεις περαιτέρω συμπεράσματα που θα σε βοηθήσουν στην αγοραστική σου απόφαση.
Έστω και αν δεν καταλήξεις κάπου, κερδίζεις χρόνο γιατί είσαι προετοιμασμένος.
Και ως γνωστόν στα πέρατα του κόσμου, ο χρόνος είναι χρήμα.
Αναδημοσίευση από: Weeroot
Δημοσίευση σχολίου Blogger Facebook
Παρακαλώ, την προσοχή σας ! ! !
* Εάν εντοπίσετε κάποιο πρόβλημα σε κάποια δημοσίευση (μη ενεργός συνδεσμος λ.χ. ή οτιδήποτε άλλο), παρακαλούμε κάντε τον κόπο να γράψετε στα σχόλιά σας, το οποιοδήποτε πρόβλημά σας, ώστε να προβούμε στην άμεση διόρθωσή του.
Επίσης, μπορείτε να αποστείλετε ένα "Ευχαριστώ" προς όσους ασχολήθηκαν & σας προσέφεραν ένα... κομμάτι από τη γνώση τους.
Παράκληση προς τους φίλους αναγνώστες-σχολιαστές:
* Να αποφεύγετε να γράφετε με greekglish γιατί τα σχόλιά σας ΔΕΝ θα γίνονται δεκτά.
* Αποφεύγετε το spamάρισμα στα σχόλια. - Please don't spam me!
* Σε περίπτωση που δεν έχετε καταλάβει κάτι, επικοινωνήστε μαζί μας μέσα από την φόρμα των σχολίων και θα σας απαντήσουμε σε εύλογο χρόνο, γι' αυτό ΜΗΝ καταφεύγετε στη αποστολή e-mail για τις όποιες απορίες σας.
* Χρησιμοποιήστε το Reply (που βρίσκεται κάτω από την εικόνα χρήστη), αν θέλετε να του απευθύνετε το λόγο, ή να απαντήσετε σε προυγούμενο σχόλιο.
* Το μέγιστο όριο χαρακτήρων είναι 4.096
* Τα σχόλιά σας θα δημοσιεύονται μετά τον απαραίτητο έλεγχο.
Σημείωση: Όσοι θέλετε να παίρνετε ειδοποιήσεις για τα σχόλια που κανετε, μην ξεχάσετε να τικάρετε το κουμπί "Να λαμβάνω ειδοποιήσεις"
Σας Ευχαριστούμε για την κατανόηση και την επίσκεψή σας.!