Πλέον υπάρχουν πολλά εργαλεία τα οποία προσφέρονται στις επιχειρήσεις για να παρουσιάσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, να τα διαφημίσουν, να τα πουλήσουν και να τ’ αξιολογήσουν.
Αν και ολοένα και περισσότερες επχιειρήσεις δοκιμάζουν τα Social Media στην προσπάθειά τους να βρουν νέους τρόπους να προσεγγίσουν το κοινό τους, οι περισσότερες εξ’ αυτών δεν εφαρμόζουν συγκεκριμένες τακτικές και δεν παρακολουθούν οποιονδήποτε από τους προσφερόμενους δείκτες για ν’ αξιολογήσουν τα αποτελέσματα που προκύπτουν μέσα από τα “Analytics” που προσφέρει η κάθε πλατφόρμα.
Σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη από το Harvard Business Review σε δείγμα 2.100 επιχειρήσεων, παρότι τα 2/3 των συμμετεχόντων δήλωσαν ότι συμμετέχουν ήδη στα Social Media ή ότι σκοπεύουν να το κάνουν στο άμεσο μέλλον, ποσοστό κάτω του 20% δήλωσε ότι χρησιμοποιεί κάποιο εργαλείο μέτρησης (Social Media analytics tool), ενώ μόλις το 30% δήλωσε ότι μετράει και συγκρίνει την αποτελεσματικότητα της χρήσης τους στα αποτελέσματα λειτουργίας της επιχείρησής τους.
Αν συμμετέχετε κι εσείς στα Social Media, ήρθε η ώρα ν’ ακολουθήσετε τα παρακάτω tips και να βελτιώσετε τη στρατηγική που μέχρι τώρα εφαρμόζατε.
1. Στοχεύστε το κοινό σας και εντοπίστε το στον καταναλωτικό χάρτη.
Το γεγονός ότι είναι πολλοί οι τύποι καταναλωτών που μπορεί να επιλέξουν την επιχείρησή σας, δε σημαίνει ότι θα πρέπει ν’ απευθύνεστε σε όλους. Εντοπίστε το κοινό σας, προχωρήστε σε τμηματοποίηση και εφαρμόστε την κατάλληλη στρατηγική μάρκετινγκ.
Βρείτε σε ποια κανάλια (Facebook, Twitter, Instagram κ.τ.λ.) συχνάζουν, τι συζητούν, με ποιους συζητούν και με ποιο ύφος.
Μόλις προσδιορίσετε τα κανάλια στα οποία το κοινό σας συμμετέχει περισσότερο, τότε θα ξέρετε που να εστιάσετε τις προσπάθειές σας.
Εσείς από την πλευρά σας θα πρέπει να είστε πλήρως προσβάσιμοι, χρησιμοποιώντας στα site σας ενεργά εικονίδια, μέσω των οποίων το κοινό να κατευθύνεται στα κανάλια που συμμετέχετε. Μην ξεχνάτε ότι η επικοινωνία που δημιουργείται στα Social Media είναι αμφίδρομη.
2. Επικοινωνείστε πρώτοι με το κοινό σας.
Όπως είπαμε και πριν, η επικοινωνία που δημιουργείται στα Social Media είναι αμφίδρομη. Ξεχάστε τους “μονόδρομους” παραδοσιακούς τρόπους διαφήμισης και μιλήστε πρώτοι στο κοινό σας.
Απευθύνετε ερωτήσεις, δημιουργείστε “polls” με θέματα σχετικά με το κλάδο δραστηριοποίησής σας και αναζητήστε το επόμενο προϊόν ή την επόμενη υπηρεσία σας μέσα από το κοινό της επιχείρησής σας.
Πλέον, οι δυνατότητες επικοινωνίας με τους υφιστάμενους και τους δυνητικούς πελάτες της επιχείρησης είναι απεριόριστες και το κοινό σας δεν είναι εκεί μόνο για ν’ ακούει, αλλά συμμετέχει ενεργά και δηλώνει τη γνώμη του σε κάθε ευκαιρία.
Εκμεταλλευτείτε το.
Για παράδειγμα, έχετε ένα εστιατόριο και επιθυμείτε να φτιάξετε το καλοκαιρινό μενού, αλλά βρίσκεστε σε αυτή τη δύσκολη θέση κάθε φορά.
«Τι αλλαγές να κάνω και ποια πιάτα ν’ αφαιρέσω χωρίς να δυσαρεστήσω τους υφιστάμενους πελάτες. Από την άλλη, μήπως το συγκεκριμένο πιάτο δεν πρέπει να μπει στο καλοκαιρινό μενού...;;;»Τα Social Media μπορούν να σας δώσουν τις απαντήσεις που αναζητάτε και το κυριότερο αυτές οι απαντήσεις δεν προέρχονται από έναν ειδικό, αλλά από τους ίδιους σας τους πελάτες.
Φροντίστε οι ερωτήσεις σας να είναι απλές, σύντομες και απόλυτα κατανοητές.
3. Δημιουργείστε ενδιαφέρον περιεχόμενο.
Αν ήδη συμμετέχετε στα Social Media, θα έχετε ακούσει τις συζητήσεις περί ενδιαφέροντος περιεχομένου και το πόσο σημαντικό είναι πλέον.
Οι επιχειρήσεις έχουν ως στόχο να πωλούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους στους καταναλωτές.
Στα Social Media όμως, σκοπός δεν είναι η άμεση πώληση όπως στο φυσικό κατάστημα. Εδώ ο χρήστης, πέραν των προϊόντων, αναζητά την ενημέρωση και την ψυχαγωγία.
Αναζητά εκείνο το περιεχόμενο που θα του τραβήξει την προσοχή και θα του καλύψει ανάγκες.
Το περιεχόμενο που προβάλλετε μέσα από τα Social Media, θα πρέπει να είναι σχετικό με τον κλάδο δραστηριοποίησής σας και ταυτόχρονα ενδιαφέρον.
Μία απλή συμβουλή είναι να διατηρείτε το περιεχόμενο που δημοσιεύετε σε αναλογία 5 προς 1.
Αυτό σημαίνει ότι στις 5 δημοσιεύσεις ενδιαφέροντος περιεχομένου που αφορά τον κλάδο της επιχείρησής σας, η 1 θα περιλαμβάνει πώληση (αναφορά σε προϊόν ή υπηρεσία με σκοπό την πώληση, προσφορά, τρόπο επικοινωνίας, τρόπο διανομής κ.τ.λ.).
Εκτός αυτού, θα πρέπει να δημιουργείτε ένα μείγμα από διάφορους τύπους post όπως συμβουλές, μυστικά του κλάδου, διαγωνισμούς κ.τ.λ..
Αυτός ο τρόπος συμμετοχής στα Social Media, έχει ως σκοπό την ενδυνάμωση της παρουσίας της επιχείρησής σας στο μυαλό του καταναλωτή τη στιγμή που λαμβάνει χώρα η αγοραστική διαδικασία, τη στιγμή δηλαδή που ο χρήστης – καταναλωτής θα χρειαστεί ν’ αποκτήσει το προϊόν ή την υπηρεσία σας.
4. Αξιολογείστε την παρουσία σας στα Social Media και εφαρμόστε τις απαραίτητες διορθώσεις.
Έχετε εφαρμόσει όλα τα παραπάνω και η παρουσία σας είναι ιδιαίτερα ικανοποιητική. Μισό λεπτό όμως, είναι πραγματικά ικανοποιητική σε σημείο που ν’ αποφέρει αποτελέσματα...;;;
Χρησιμοποιώντας τα Social Media, σας δίνεται μία σειρά εργαλείων μέσω των οποίων μπορείτε να δείτε λεπτομερώς την πορεία της επιχείρησής σας, αλλά και να τη συγκρίνετε με άλλες άμεσα ανταγωνιστικές επιχειρήσεις του κλάδου.
Χρησιμοποιώντας τα απαραίτητα εργαλεία ελέγχου, μπορείτε να έχετε ανά πάσα στιγμή αναλυτική εικόνα των ενεργειών σας στα διάφορα κανάλια με πλήρη στατιστικά στοιχεία.
Αυτά όχι μόνο σας βοηθούν να καταλάβετε την τωρινή σας κατάσταση, αλλά και να εντοπίσετε λάθη που θα σας βοηθήσουν να προσδιορίσετε εκ νέου τη στρατηγική σας.
Χρησιμοποιείτε και παρακολουθείτε ανά τακτά χρονικά διαστήματα τα εργαλεία “analytics” που προσφέρουν τα Social Media, αυτά αποτελούν τις πέντε αισθήσεις της επιχείρησής σας.
Ακολουθήστε τα παραπάνω tips και δημιουργείστε μια ολοκληρωμένη παρουσία στα Social Media. Εκμεταλλευτείτε τις νέες δυνατότητες και τα εργαλεία που προσφέρονται στον ψηφιακό κόσμο και ενισχύστε την παρουσία της επιχείρησής σας. Επικοινωνήστε μαζί μας για περισσότερες πληροφορίες.
Αναδημοσίευση από: Weeroot
Δημοσίευση σχολίου Blogger Facebook
Παρακαλώ, την προσοχή σας ! ! !
* Εάν εντοπίσετε κάποιο πρόβλημα σε κάποια δημοσίευση (μη ενεργός συνδεσμος λ.χ. ή οτιδήποτε άλλο), παρακαλούμε κάντε τον κόπο να γράψετε στα σχόλιά σας, το οποιοδήποτε πρόβλημά σας, ώστε να προβούμε στην άμεση διόρθωσή του.
Επίσης, μπορείτε να αποστείλετε ένα "Ευχαριστώ" προς όσους ασχολήθηκαν & σας προσέφεραν ένα... κομμάτι από τη γνώση τους.
Παράκληση προς τους φίλους αναγνώστες-σχολιαστές:
* Να αποφεύγετε να γράφετε με greekglish γιατί τα σχόλιά σας ΔΕΝ θα γίνονται δεκτά.
* Αποφεύγετε το spamάρισμα στα σχόλια. - Please don't spam me!
* Σε περίπτωση που δεν έχετε καταλάβει κάτι, επικοινωνήστε μαζί μας μέσα από την φόρμα των σχολίων και θα σας απαντήσουμε σε εύλογο χρόνο, γι' αυτό ΜΗΝ καταφεύγετε στη αποστολή e-mail για τις όποιες απορίες σας.
* Χρησιμοποιήστε το Reply (που βρίσκεται κάτω από την εικόνα χρήστη), αν θέλετε να του απευθύνετε το λόγο, ή να απαντήσετε σε προυγούμενο σχόλιο.
* Το μέγιστο όριο χαρακτήρων είναι 4.096
* Τα σχόλιά σας θα δημοσιεύονται μετά τον απαραίτητο έλεγχο.
Σημείωση: Όσοι θέλετε να παίρνετε ειδοποιήσεις για τα σχόλια που κανετε, μην ξεχάσετε να τικάρετε το κουμπί "Να λαμβάνω ειδοποιήσεις"
Σας Ευχαριστούμε για την κατανόηση και την επίσκεψή σας.!