F8: Όλα τα Νέα που έρχονται από το Facebook. |  Στάλες στο γαλάζιο ® <link href='https://1.bp.blogspot.com/-cuWe0nyAVJA/WTAhNnohyZI/AAAAAAAAgXQ/P-GZ8bRLCy0Vq9O7PxA4GCjis6fvud6HgCLcB/s72-c/F8-facebook.png' rel='https://4.bp.blogspot.com/-ucvLyH7G8ns/WNrpJ42EDOI/AAAAAAAAfwo/V5doGhzXC8QztinTcD9Jfy_YBPCPzpPOgCLcB/s640/Stales_sto_Galazio.jpg'/>

0
Το ετήσιο συνέδριο προγραμματιστών του Facebook ολοκληρώθηκε πριν λίγες μέρες και έτσι τώρα μπορούμε κι εμείς να σας ανακοινώσουμε όλες τις νέες τάσεις.

Γενικά, η συζήτηση ήταν μεγάλη και περιείχε πολλά νέα πράγματα. Μεταξύ άλλων πολύ Live Video, πολύ Augmented Reality (AR), πολύ Artificial Intelligence (AI).
(AI).
Στο σημερινό άρθρο θα σταθούμε κυρίως στις AR και VR εφαρμογές ενώ θα γράψουμε λίγα πράγματα για την Artificial Intelligence (AI).

Augmented Reality

Camera effects platform:
Οι χρήστες του Facebook ήδη χρησιμοποιούν την κάμερα και τα χαρακτηριστικά της ως μέσω μεγέθυνσης της πραγματικότητας/AR (προσθέτουν κείμενο επάνω σε φωτό, επιπλέον animations επάνω σε φωτό κλπ). Πλέον οι χρήστες μπορούν να προσθέσουν ακόμα περισσότερα (πολύ περισσότερα εδώ που τα λέμε) εφφέ (φίλτρα, πλαίσια, μάσκες) χρησιμοποιώντας τεχνολογία AR.


Το Frames Studio είναι ένας online creative editor, διαθέσιμος σε όλο τον κόσμο, που επιτρέπει το σχεδιασμό πλαισίων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν είτε για φωτό προφίλ είτε στην νέα Facebook camera. Το AR Studio, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να δημιουργήσει διαφόρων ειδών εφφέ (μάσκες, κείμενα, animation, κλπ) που εμφανίζονται με mouse over ή κίνηση.

Augmented reality

Facebook Spaces:
Είναι μία κανούρια εφαρμογή εικονικής πραγματικότητας (VR) όπου μπορεί ο χρήστης να βρεθεί με τους φίλους του, σε ένα περιβάλλον, σαν να βρίσκονται στο ίδιο δωμάτιο!!
Με αυτή την εφαρμογή, μπορεί κανείς να δει το περιεχόμενο του Facebook σε VR. Βλέποντας τα 360 βίντεο και τις φωτό αισθάνεται ο χρήστης ότι μεταφέρεται σε άλλα μέρη!
Μπορεί να ζωγραφίσει στον αέρα (με έναν εικονικό μαρκαδόρο), μπορεί να κάνει βιντεοκλήση σε ένα φίλο μέσα από το Messenger Video Calling και έτσι να «φέρει» περισσότερους φίλους του σε αυτόν τον εικονικό χώρο. Και φυσικά, υπάρχει και το σχετικό selfie stick.

Artificial Intelligence

Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) είναι ένα πανίσχυρο εργαλείο και η Facebook ετοιμάζει εντυπωσιακές εμπειρίες για τους χρήστες (π.χ. ενσωματωμένη AI κάμερα σε Facebook, Instagram και Messenger). Η κάμερα αυτή θα καταλαβαίνει το περιβάλλον του χρήστη, θα αναγνωρίζει ανθρώπους, μέρη και αντικείμενα. Δίνει έτσι τη δυνατότητα για περισσότερο εξατομικευμένη καλλιτεχνική έκφραση.


Είναι σημαντικό να αναφέρουμε το εξής για να γίνει κατανοητή σε όλους η εξέλιξη που έχει σημειωθεί τα τελευταία πέντε χρόνια καθώς και η σημασία τους. Συγκεκριμένα, πριν πέντε χρόνια, οι υπολογιστές αντιλαμβάνονταν μία εικόνα σαν συλλογή αριθμών χωρίς καμία ιδιαίτερη σημασία. Σήμερα, οι υπολογιστές «καταλαβαίνουν» κάθε ένα pixel της εικόνας, για αυτό και μπορεί πια κανείς να προσθέσει ψηφιακά αντικείμενα επάνω σε πραγματικό σκηνικό.

Facebook Spaces.

Ο χρόνος με τους φίλους μας ή την οικογένειά μας είναι αυτός που μας αφήνει έντονες και σημαντικές αναμνήσεις. Δεν είναι όμως πάντα εφικτό να είμαστε μαζί τους. Και κάπου εδώ μπαίνει στο πλάνο η εικονική πραγματικότητα (virtual reality/ VR) και το Facebook Spaces, το οποίο είναι μία εφαρμογή εικονικής πραγματικότητας.
Στο Facebook Spaces μπορούμε να συναντάμε τους φίλους μας σε ένα διασκεδαστικό, διαδραστικό, εικονικό περιβάλλον ακριβώς σαν να είσασταν στον ίδιο χώρο!
Κάντε λίγη υπομονή γιατί τώρα λανσάρεται σε beta version, πρέπει να γίνουν δοκιμές, αλλαγές κλπ και μετά να «βγει στον αέρα».

Ο αληθινός εαυτός μας σε περιβάλλον VR.
Η αρχή γίνεται εύκολα. Φτιάχνουμε μία ταυτότητα που θα μας αντιπροσωπεύει στο Facebook Spaces. Έτσι, οι άλλοι θα μας αναγνωρίζουν αφ’ ενός και αφ’ ετέρου θα γίνεται πιο ρεαλιστική η αίσθηση ότι βρισκόμαστε στον ίδιο χώρο. Διαλέγουμε μία από τις φωτό μας στο FB και μας ανοίγεται μία βεντάλια από επιλογές της εικονικής μας εμφάνισης.
Μπορούμε να αλλάξουμε χρώμα ματιών ή μαλλιών, στυλ μαλλιών, χαρακτηριστικά προσώπου μέχρι να φτάσουμε κοντά στην πραγματική μας εικόνα. Γιατί όλη η ουσία του πράγματος είναι να είμαστε ο εαυτός μας.

Βρισκόμαστε, διασκεδάζουμε, μοιραζόμαστε εμπειρίες

Αφού φτιάξουμε την εμφάνισή μας, καλούμε τους φίλους μας.


Μπορούμε να σχεδιάσουμε στον αέρα χρησιμοποιώντας έναν εικονικό μαρκαδόρο, οτιδήποτε σκεφτούμε.
Όλο το περιεχόμενο του FB είναι διαθέσιμο και μάλιστα το νέο περιβάλλον είναι ιδανικό για να δούμε 360 βίντεο και φωτογραφίες που θα μας μεταφέρουν σε άλλα μέρη. Μπορούμε επίσης, να ξαναζήσουμε, να ξαναζωντανέψουμε αναμνήσεις και εμπειρίες με φίλους από τον τοίχο μας ή να εξερευνήσουμε καινούριες.


Όσο πιο πολλοί, τόσο πιο καλά.

To Facebook Spaces επιτρέπει να κάνουμε βιντεοκλήση σε ένα φίλο μέσω Messenger έτσι ώστε περισσότερος κόσμος να μπει στον εικονικό χώρο μας
Απαντώντας στην κλήση μπαίνουν αυτομάτως στον εικονικό μας χώρο όπου μπορούν να δουν 3D ζωγραφιές, 360 βίντεο, να κάνουν chat. Από οπουδήποτε.
Και φυσικά υπάρχει και το σελφοκόνταρο που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να μοιραστούμε τις εμπειρίες που δημιουργούμε στο VR στο FB.


Εσύ ελέγχεις την εμπειρία σου.

Οι χρήστες μπορούν να ελέγξουν απόλυτα την εμπειρία τους. Μπορούν να σταματήσουν ανά πάσα στιγμή. Το “pause” μας βάζει σε ένα χώρο ησυχίας όπου μπορούμε να κάνουμε ένα διάλειμμα από άλλους ανθρώπους και δραστηριότητες.

Σύντομα κοντά μας...
Όπως γράψαμε παραπάνω λανσάρεται σε beta έκδοση και σιγά σιγά, ανάλογα με το feedback των χρηστών, θα προστίθενται και νέες δυνατότητες και νέα χαρακτηριστικά ώστε αυτή η εικονική πραγματικότητα να είναι μια σημαντική εμπειρία. Κι αυτή είναι μόνο η αρχή...

Πάρτε μία ιδέα βλέποντας το παρακάτω video:

Ο αλγόριθμος του Facebook.

Ας θυμηθούμε λίγο τι γίνεται με τον αλγόριθμο γιατί και αυτός αλλάζει σε κάποια κομμάτια.

Αυτό το «τέρας» που φιλτράρει το περιεχόμενο που οι χρήστες βλέπουν στον τοίχο τους. Ο αλγόριθμος αυτός διαχειρίζεται τεράστιο όγκο περιεχομένου που ποστάρεται στο Facebook, βοηθώντας αφ’ ενός τους διαφημιζόμενους και προσπαθώντας να δείξει στους χρήστες το πιο σχετικό με αυτούς περιεχόμενο επιλέγοντας ανάμεσα σε 1000δες post που θα μπορούσαν να δουν.

Οι χρήστες μπορεί να έχουν χιλιάδες φίλους και να είναι σε εκατοντάδες ομάδες και να ακολουθούν χιλιάδες σελίδες. Φανταστείτε να ποστάρουν κάτι όλοι αυτοί και αμέσως οι χρήστες έχουν δυνητικό ημερήσιο περιεχόμενο μεγαλύτερο των 10.000 post.
Αδύνατον για το χρήστη να το παρακολουθήσει σε μία μέρα.
Ο αλγόριθμός περιορίζει αυτόν τον αριθμό σε περίπου 1.500 που οι χρήστες βλέπουν και σε 300 αυτά που μπορεί να δουν!! Φανταστείτε ότι ο αλγόριθμος αυτός υπολογίζει γύρω στις 100.000 παραμέτρους να φτάσει στο αποτέλεσμα, ενώ εμείς ξέρουμε καμιά 10αριά από αυτές.
Ξέρουμε ας πούμε ότι το Facebook αβαντάρει τις ιστορίες από φίλους, τα βίντεο και το πρωτότυπο περιεχόμενο. Ξέρουμε επίσης ότι δεν λαμβάνει υπ’ όψιν του τη χρονολογική σειρά.


Ο αλγόριθμος υπάρχει γιατί το Facebook θέλει τους χρήστες του πιστούς! Να μπαίνουν και να ξαναμπαίνουν ώστε να προσφέρει αξία στο «μέσο» και κατά συνέπεια στους διαφημιζόμενους. Κάθε μέρα, ο μέσος χρήστης, μπαίνει στο Facebook 14 φορές όπου μένει για 50 λεπτά.
Φανταστείτε τη δεκτικότητα του κοινού και τη δυνητική αξία που αυτό προσφέρει στους διαφημιζόμενους.

Προκειμένου να διατηρηθεί αυτή η αξία, ο αλγόριθμος ενθαρρύνει τη δέσμευση του χρήστη, δηλαδή να τον κάνει «Πιστό» - Loyalty.
Έτσι, τόσο το Facebook όσο και οι διαφημιζόμενοι είναι χαρούμενοι.
Το σημαντικό όμως είναι πως χαρούμε είναι και οι χρήστες λώγο της εξατομικευμένης εμπειρίας που γίνονται κοινωνοί! Αυτό είναι που λέμε Win-Win-Win!

Οι marketers λοιπόν, για να επιτύχουν να είναι στον τοίχο των χρηστών πρέπει να ποστάρουν video λίγο μεγαλύτερα σε διάρκεια από αυτό που ξέρουμε, περίπου στα 90” σε σχέση με τα υπόλοιπα βίντεο που ανεβαίνουν. Ο Χρόνος αυτός αλλάζει και διαμορφώνετε περίπου στα 5’ για τα live Videos.

Ειδικότερα, τα video βηθούν το Facebook να πλασάρει ενδιάμεση διαφήμιση (αφού έχει τη συναίνεση του χρήστη). Ένας άλλος λώγος που το Facebook προωθεί τα video είναι γιατί θεωρεί ευκολότερο για το χρήστη να ποστάρει ένα βίντεο ή μία φωτό με ένα στίκερ από το να γράψει ολόκληρο status.

Επίσης, ό,τι είναι real-time είναι εξαιρετικά σημαντικό για τους χρήστες και κατά συνέπεια για το Facebook. To real-time περιεχόμενο δείχνει σημαντικό και άμεσο!

Οργανική κάλυψη.

Τί γίνεται με αυτή...;;; Πριν από λίγο καιρό πιστεύαμε ότι σταδιακά θα έχει μηδενική αξία. Η Αλήθεια είναι πως πέφτει διαρκώς αλλά αποκλείεται να έχει μηδενική αξία. Ωστόσο, όσοι ασχολούμαστε με το Facebook, θα πρέπει να έχουμε κατά νου ότι το περιεχόμενο που κοινοποιούμε πρέπει να είναι: είτε ενημερωτικό, είτε διασκεδαστικό, είτε εκπαιδευτικό.

Αφού το post πάρει ορισμένο Reach τις πρώτες ώρες (για να το αφήσουμε να πάρει την απήχηση που του αρμόζει) τότε αξίζει να του βάλουμε διαφήμιση. Ιδανικά θα μπορούσε να γίνει μετά από 24 ώρες και σίγουρα όχι στο κοινό που έχει κάνει Like στη σελίδα, γιατί ο «φοβερός» αλγόριθμος αναγνωρίζει αυτούς που το κάνουν - παρακάνουν και δεν τους ευνοεί, με αποτέλεσμα να μην επιτυγχάνεται το καλύτερο ROI.

* Κολπάκι:
Οι χορηγούμενες αναρτήσεις δεν δείχνουν την ημερομηνία ανάρτησης τους, κι έτσι μας/σας δίνεται η δυνατότητα να εξαντλήσετε τα likes και το engagement που μπορούν να λάβουν.

Που οδεύει το Facebook.

Η Μεγάλη τάση είναι προς την κατεύθυνση της ψηφιακής τηλεόρασης συνεχούς ροής δηλαδή digital-streaming television. Είναι πολλά τα λεφτά που διακινεί η διαφήμιση στην Τιβί ώστε το Facebook να το αφήσει έτσι αυτό – ανεκμετάλλευτο.
Έτσι, η επόμενη λογική κίνηση θα είναι αυτή, και μάλιστα προς τα κοινά που λατρεύουν το binge-watching ελληνιστί «βλέπω σειρές το ένα επεισόδιο πίσω από το άλλο (back to back)».

Που οδεύει το Facebook.

Κρίνοντας από τα μερίδια που κατέχουν οι ψηφιακές πλατφόρμες streaming φαίνεται ότι πράγματι υπάρχει χώρος για τέτοια κίνηση:

Netflix: 35%
Youtube: 17%
Amazon: 4%

Μη ξεχνιόμαστε: Είπαμε και νωρίτερα ότι τα video όλο και θα αυξάνονται ενώ πλέον ο χρήστης μπορεί να βγει live και από το desktop του.

Instagram και Messenger.

Η γενιά Ζ (κάτω των 21 ετών) είναι στο στόχαστρο τουFacebook και δεν θα τους αφήσει εύκολα να της ξεφύγουν. Τα εργαλεία της θα είναι το Instagram και ο Messenger, ενώ το ίνδαλμά «του» - το κινέζικο WeChat (που είναι σαν όλα τα κοινωνικά δίκτυα που ξέρουμε μαζί!!), θα είναι το όνειρο του «χαρτοπαίκτη» δηλαδή του διαφημιστή.

Συγγραφή άρθρου: Φιλαλίθη Ευτυχία

Δημοσίευση σχολίου Blogger

Παρακαλώ, την προσοχή σας ! ! !

* Εάν εντοπίσετε κάποιο πρόβλημα σε κάποια δημοσίευση (μη ενεργός συνδεσμος λ.χ. ή οτιδήποτε άλλο), παρακαλούμε κάντε τον κόπο να γράψετε στα σχόλιά σας, το οποιοδήποτε πρόβλημά σας, ώστε να προβούμε στην άμεση διόρθωσή του.
Επίσης, μπορείτε να αποστείλετε ένα "Ευχαριστώ" προς όσους ασχολήθηκαν & σας προσέφεραν ένα... κομμάτι από τη γνώση τους.

Παράκληση προς τους φίλους αναγνώστες-σχολιαστές:

* Να αποφεύγετε να γράφετε με greekglish γιατί τα σχόλιά σας ΔΕΝ θα γίνονται δεκτά.
* Αποφεύγετε το spamάρισμα στα σχόλια. - Please don't spam me!
* Σε περίπτωση που δεν έχετε καταλάβει κάτι, επικοινωνήστε μαζί μας μέσα από την φόρμα των σχολίων και θα σας απαντήσουμε σε εύλογο χρόνο, γι' αυτό ΜΗΝ καταφεύγετε στη αποστολή e-mail για τις όποιες απορίες σας.
* Χρησιμοποιήστε το Reply (που βρίσκεται κάτω από την εικόνα χρήστη), αν θέλετε να του απευθύνετε το λόγο, ή να απαντήσετε σε προυγούμενο σχόλιο.
* Το μέγιστο όριο χαρακτήρων είναι 4.096
* Τα σχόλιά σας θα δημοσιεύονται μετά τον απαραίτητο έλεγχο.

Σημείωση: Όσοι θέλετε να παίρνετε ειδοποιήσεις για τα σχόλια που κανετε, μην ξεχάσετε να τικάρετε το κουμπί "Να λαμβάνω ειδοποιήσεις"

Σας Ευχαριστούμε για την κατανόηση και την επίσκεψή σας.!

 
Top
Blogger Tutorials

Δημιουργήστε τώρα ένα ιδανικό ιστολόγιο, χωρίς να ξοδέψετε ούτε 1€.Περισσότερα από 500 tutorials είναι στη διάθεσή σας.
Οι διαχειριστές του ιστολογίου «Στάλες στο γαλάζιο» σας συμβουλεύουν...
Αποφεύγετε την οποιαδήποτε προσφερόμενη "βοήθεια" από τυχάρπαστους και κατ' επίφαση "web designers", που από ιδιοτέλεια και μόνο προσπαθούν να εκμεταλλευθούν την άγνοιά σας!!!
Με εκτίμηση
«Στάλες στο γαλάζιο»
:-)