Η ευκολία με την οποία πλέον ο χρήστης μπορεί να συμμετάσχει ενεργά και να διατυπώσει τη γνώμη του για το προϊόν ή την υπηρεσία που κατανάλωσε έχει αλλάξει το πρόσωπο του online marketing.
Οι συζήτηση που κάνουν οι καταναλωτές σε μια παρέα για την κατανάλωση ενός προϊόντος, το λεγόμενο word-of-mouth, έχει μεταφερθεί στο διαδίκτυο.
Οι online κριτικές είναι πλέον η περίληψη, ή αν θέλετε το αποτύπωμα των offline συζητήσεων, είναι η γνώμη που σκιαγραφεί με το πάτημα ενός κουμπιού ο κάθε χρήστης – καταναλωτής αφού πρώτα προχωρήσει στο τέλος της αγοραστικής διαδικασίας, χρησιμοποιώντας το προϊόν ή την υπηρεσία που αγόρασε.
Η σημαντικότητα των online κριτικών είναι τόσο μεγάλη που επηρεάζει άμεσα την αναγνωρισιμότητα, τη φήμη και την κερδοφορία μιας επιχείρησης.
1.
Αύξηση πωλήσεων.
Αυτός είναι ίσως ο σημαντικότερος λόγος για τον οποίο οι online κριτικές θα πρέπει να ενδιαφέρουν κάθε επιχείρηση, ανεξαρτήτως τομέα δραστηριοποίησης και γεωγραφικής θέσης. Και αυτό γιατί δίνουν την πληροφορία που χρειάζεται ο καταναλωτής για να προχωρήσει στην απόκτηση του προϊόντος.Είναι πιο εύκολο να προχωρήσει κάποιος στην αγορά ενός προϊόντος ή στην κατανάλωση μιας υπηρεσίας όταν αυτή προτείνεται από άτομα που έχουν ήδη ολοκληρώσει την αγοραστική διαδικασία, δηλαδή το έχουν αγοράσει.
2.
Καλύτερη κατανόηση του αγοραστικού κοινού.
Οι online κριτικές μπορούν να δώσουν σημαντική πληροφορία για το αν το προϊόν μας είναι επιτυχημένο ή αποτυχημένο. Και ποιος καλύτερος τρόπος για να το μάθουμε αυτό από τους ίδιους τους πελάτες μας που το έχουν χρησιμοποιήσει έστω και μία φορά.Μέσα από την κριτική, δηλαδή την καταγραφή της εμπειρίας ενός πελάτη, μπορούμε να εξάγουμε χρήσιμα στοιχεία για το αν το προϊόν μας απαιτεί βελτίωση και να προβούμε στις απαραίτητες προσαρμογές.
Επίσης, μας δίνεται η δυνατότητα ν’ αντιμετωπίσουμε γρήγορα τα όποια σοβαρά ή λιγότερο σοβαρά θέματα επιτρέποντάς μας εν τέλει να δημιουργήσουμε μια θετική εμπειρία στον πελάτη.
3.
Βελτίωση της κατάταξης του ιστότοπού μας στις μηχανές αναζήτησης.
Οι online κριτικές κάνουν περισσότερα από το να δημιουργούν καλές σχέσεις με το εξωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης. Συμβάλλουν στη βελτίωση της κατάταξης που λαμβάνει ο ιστότοπός σας στις μηχανές αναζήτησης. όσο περισσότερα γράφονται από τους χρήστες για την επιχείρησή σας, τόσο μηχανές αναζήτησης όπως η Google, η Yahoo, Bing κ.τλ τη θεωρούν σημαντικότερη.4.
Επιτρέψτε την ελεύθερη έκφραση και δημιουργείστε πιστούς πελάτες.
Ένας πελάτης ο οποίος αφιερώνει χρόνο για να γράψει μία κριτική, είναι πιο πιθανό να μετατραπεί σε πιστός πελάτης και να επιστρέψει σε σύντομο χρονικό διάστημα στην επιχείρησή σας.Το πεδίο που προσφέρετε στους πελάτες σας για ν’ αφήσουν μία κριτική, τους κάνει να νιώθουν ότι έχουν φωνή και παράλληλα το ότι μπορούν να επηρεάσουν τις ενέργειές σας προς όφελός τους.
Εσείς, το μόνο που έχετε να κάνετε είναι ν’ αναταποκριθείτε με τον κατάλληλο τρόπο, είτε αυτή η κριτική είναι θετική είτε αρνητική.
5.
Δημιουργείστε αφοσιωμένους πελάτες.
Η ενεργή συμμετοχή σας σε online πλατφόρμες κριτικών, μπορεί να δημιουργήσει αφοσιωμένους πελάτες και την αλληλεπίδραση που επιθυμείτε, καθώς ο πελάτης μπορεί να μπει ξανά και ξανά για να δει αν οι υπόλοιποι χρήστες συμφωνούν ή διαφωνούν με την κριτική του, ή επίσης αν σχολίασαν την κριτική του.Εδώ προκύπτει ένα γενικότερο πεδίο αφοσίωσης και αλληλεπίδρασης, τόσο με την επιχείρησή σας όσο και μεταξύ των χρηστών, δημιουργώντας μια κοινότητα πελατών.
6.
Αφήστε τους πελάτες να κάνουν το marketing για σας.
Ένας αριθμός θετικών κριτικών μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικότερα και από μία καλοστημένη καμπάνια. Οι online κριτικές λειτουργούν σαν μικρές καμπάνιες κάθε φορά που δημοσιεύονται, διαμορφώνοντας μια γενικότερη θετική εικόνα στους υφιστάμενους πελάτες και μία συνεχής ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας της επιχείρησης.7.
Οι κριτικές φέρνουν και άλλες κριτικές.
Όταν μια επιχείρηση έχει ήδη λάβει ικανό αριθμό κριτικών, τότε παρατηρείται ότι είναι πιο εύκολο στους επόμενους χρήστες να προχωρήσουν στη δημοσίευση της δικής τους κριτικής.Μόνο και μόνο η εμφάνιση του σχετικά μεγάλου αριθμού ήδη υποβεβλημένων κριτικών, φαίνεται να ενθαρρύνει τους χρήστες στο να δημιουργήσουν μία νέα κριτική.
Αυτό ίσως εξηγείται από το online “crowd behavior”, το οποίο και οι ψυχολόγοι μελετούν ακόμα για να είναι απόλυτα σίγουροι.
Οι παραπάνω λόγοι μας αποδεικνύουν το πόσο σημαντικό είναι αρχικά να συμμετέχουμε ενεργά στα Social Media και αφετέρου να δημιουργούμε, να καλλιεργούμε και ν’ αναπτύσσουμε τα κανάλια επικοινωνίας με το αγοραστικό κοινό.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, λαμβάνουμε το πολύτιμο feedback για να προσαρμόσουμε, να βελτιώσουμε και να εξελίξουμε το προϊόν ή την υπηρεσία μας, γεγονός που μας δίνει την ευκαιρία να ισχυροποιήσουμε τους δύο πυλώνες λειτουργίας όλων των επχειρήσεων, την κερδοφορία και τη βιωσιμότητα.
Δημοσίευση σχολίου Blogger Facebook
Παρακαλώ, την προσοχή σας ! ! !
* Εάν εντοπίσετε κάποιο πρόβλημα σε κάποια δημοσίευση (μη ενεργός συνδεσμος λ.χ. ή οτιδήποτε άλλο), παρακαλούμε κάντε τον κόπο να γράψετε στα σχόλιά σας, το οποιοδήποτε πρόβλημά σας, ώστε να προβούμε στην άμεση διόρθωσή του.
Επίσης, μπορείτε να αποστείλετε ένα "Ευχαριστώ" προς όσους ασχολήθηκαν & σας προσέφεραν ένα... κομμάτι από τη γνώση τους.
Παράκληση προς τους φίλους αναγνώστες-σχολιαστές:
* Να αποφεύγετε να γράφετε με greekglish γιατί τα σχόλιά σας ΔΕΝ θα γίνονται δεκτά.
* Αποφεύγετε το spamάρισμα στα σχόλια. - Please don't spam me!
* Σε περίπτωση που δεν έχετε καταλάβει κάτι, επικοινωνήστε μαζί μας μέσα από την φόρμα των σχολίων και θα σας απαντήσουμε σε εύλογο χρόνο, γι' αυτό ΜΗΝ καταφεύγετε στη αποστολή e-mail για τις όποιες απορίες σας.
* Χρησιμοποιήστε το Reply (που βρίσκεται κάτω από την εικόνα χρήστη), αν θέλετε να του απευθύνετε το λόγο, ή να απαντήσετε σε προυγούμενο σχόλιο.
* Το μέγιστο όριο χαρακτήρων είναι 4.096
* Τα σχόλιά σας θα δημοσιεύονται μετά τον απαραίτητο έλεγχο.
Σημείωση: Όσοι θέλετε να παίρνετε ειδοποιήσεις για τα σχόλια που κανετε, μην ξεχάσετε να τικάρετε το κουμπί "Να λαμβάνω ειδοποιήσεις"
Σας Ευχαριστούμε για την κατανόηση και την επίσκεψή σας.!